Mitsubishi Forums banner
21 - 40 of 59 Posts
Wiem, że protokół mut 2 jest używany w wersji 1 outlanders, znalezienie czegoś, co będzie się z nim komunikować, to duży ból głowy.
Byłoby miło, gdyby można było użyć tego oprogramowania Mut3 (łatwo dostępnego w sieci) za pośrednictwem sterownika pass thru, myślę, że niektóre oprogramowanie mut3 firmy mitsubishi
ma w sobie starszy mut2, ale problemem jest dla mnie sposób połączenia się z oprogramowaniem...........Jestem nowicjuszem, nigdy tego nie próbowałem.
Jeśli byłoby to możliwe, otworzyłoby wszystkie dzwonki i gwizdki oprogramowania dla dowolnej wersji mut.
 
Cóż, przyjrzałem się ogłoszeniu na eBayu, nie jestem pewien, czy najnowsze oprogramowanie mut3 obejmuje mut2 (czy jest też mut1, nie znam się na tym), ale można pobrać różne darmowe wersje tego oprogramowania, które obejmują starszy protokół mut. Jeśli jest to sposób na połączenie starszych wersji samochodów mut z tym pakietem oprogramowania, to właśnie tego chciałem od dawna. Nie mam doświadczenia z taxtrix itp. ani sterownikami pass thru, tylko z obd11 (gość w Kanadzie robi pudełko, które konwertuje mut2 na canbus, którego używam, ale nie komunikuje się ze wszystkimi ECU, jest ograniczone, on robi inne urządzenie, które komunikuje się ze wszystkimi ECU, ale używanie oprogramowania Mitsubishi to naprawdę właściwy sposób. ...bardzo zainteresowany tym.
 
FWIW.
System komunikacji komputerowej jest dość ogólny dla magistrali systemowej 2-przewodowej używanej w samochodach, w tym tej używanej na całym świecie.
Uważam, że problem w używaniu 'ogólnych' narzędzi skanujących polega na tym, że istnieją różnice między konkretnym 'adresem' a nazwą tej konkretnej funkcji.
System amerykański wymagał ustanowienia podstawowego zestawu adresów i nazw dla amerykańskiego przemysłu "OBDx". Oznacza to, że większość ogólnych systemów może działać na Magna, ale pytanie o na przykład 'P0102' może nie odnosić się do tego, czym jest P0102 w standardach amerykańskich.
'Myślę'!
rumpfy
 
Kilka lat temu kupiłem Foxwell ET2530 (NT530 poza Oz) przez Repco za 375 $ (za pośrednictwem australijskiego dystrybutora Endeavour Tools - ET2530 Foxwell Multi System Scan Tool Enthusiast ), aby używać go z moimi Hyundaiami OBD1. Jest on dostarczany bezpłatnie z oprogramowaniem jednego producenta, więc oczywiście dostałem Hyundai/Kia z moim, ale dziś rano zapłaciłem ~100 AUD, aby zainstalować oprogramowanie Mitsi, dzięki czemu mogę go również używać do pracy nad KF Verada mojej mamy. Moje pierwsze doświadczenie z jego używaniem do skanowania wydaje się satysfakcjonujące, chociaż wciąż przyzwyczajam się do zrozumienia systemu kodowania OBD1 Mitsi (patrz mój inny post z dzisiaj - (15) Unknown OBD1 Codes '98 KF Verada | Mitsubishi Forums ).

To nie jest najbardziej przyjazny dla użytkownika skaner, jakiego kiedykolwiek używałem pod względem konfiguracji z nowym oprogramowaniem (musiałem porozmawiać z ich infolinią), ale krótko mówiąc, wydaje się, że skanuje wszystkie systemy w '98 Verada Ei mojej mamy wystarczająco dobrze i jest na pewno tańszy niż inne opcje OBD1, które wydają się kosztować znacznie ponad 1 tys. dolarów (patrz przykłady zrzutów ekranu w moim innym wątku, który właśnie został opublikowany powyżej). Wydaje się, że daje mi przynajmniej funkcjonalność czyszczenia kodów. Jeśli mieszkasz w Perth, zapraszam do wpadnięcia i wypróbowania mojego na swoim Mitsi, zanim faktycznie wydasz pieniądze. Myślę, że nadal byłoby tak samo, gdybyś kupił Foxwell NT530 przez Ebay lub cokolwiek innego w niższej cenie, ponieważ całe pobieranie itp., które zrobiłem, odbywało się i tak za pośrednictwem globalnej/amerykańskiej strony internetowej Foxwell...

Teraz muszę lepiej zrozumieć system kodowania pod względem tego, które kody błędów co oznaczają (z pewnością jest to zupełnie inne niż to, co dostaję od Hyundai/Kia)...
 
To naprawdę dobre informacje, czy możesz powiedzieć, jaki był podstawowy proces aktualizacji skanera? Czy trzeba połączyć się z internetem, czy za pomocą karty pamięci, czy innej metody?
 
to naprawdę dobra informacja, czy możesz powiedzieć, jaki był podstawowy proces aktualizacji skanera? Czy trzeba połączyć się z Internetem, czy za pomocą karty pamięci lub innej metody?
Oto kilka filmów, które demonstrują działanie skanera, sposób jego początkowej konfiguracji oraz sposób dodawania dodatkowego oprogramowania do pojazdów. W moim przypadku jedyną rzeczą, którą zrobiłem źle, było założenie, że ponieważ miałem już otwartą aplikację FoxAssist (od zakupu i pobrania dodatkowego oprogramowania), zaktualizuje ona mój skaner/kartę SD, ale najwyraźniej zrobi to tylko wtedy, gdy podłączyłeś swój skaner/kartę SD do komputera PRZED otwarciem aplikacji w celu aktualizacji za pomocą dodatkowego oprogramowania. Innymi słowy, musiałem:

1. Wejdź do FoxAssist, aby kupić/pobrać dodatkowe oprogramowanie (Mitsubishi OE);
2. Po zakończeniu pobierania zamknij aplikację FoxAssist;
3. Włóż czytnik kart SD do portu USB mojego komputera;
4. Ponownie otwórz aplikację FoxAssist;
5. Kliknij aktualizuj;
6. Wysuń czytnik/kartę SD i włóż z powrotem do skanera NT530.

Kroki 1-2 były najdłuższym etapem, zajmującym kilka (<5?) minut. Kroki 3-6 zajęły tylko minutę lub dwie, jeśli w ogóle....

Mam nadzieję, że to wyjaśnia.

Foxwell NT530 Unboxing - YouTube
Foxwell NT530 - Niedrogi dwukierunkowy skaner za mniej niż 200 USD
Aktywacja skanera Foxwell i konfiguracja instalacji oprogramowania
Jak aktywować i zaktualizować Foxwell NT530 dla dodatkowego oprogramowania?
Aktualizacja oprogramowania Foxwell Scan Tools - YouTube
Foxwell NT530 - dodawanie nowej marki samochodu (tylko PayPal)
 
Pytanie do was, chłopaki z dołu... Gdzie zostały zbudowane modele Mitsubishi, którymi jeździcie? ...W USA obowiązuje federalny standard emisji [OBD-2] dla wszystkich nowych pojazdów sprzedawanych tutaj. Mitsubishi, które mamy tutaj, zostały zbudowane w USA [fabryka zamknięta] lub w Japonii. Czy macie coś takiego u siebie? ...J.D.
Australijski przemysł motoryzacyjny nie przyjął OBD2 do 2006 roku, więc to loteria, czy jakikolwiek nowy samochód sprzedany tutaj przed tą datą może być skanowany za pomocą narzędzia diagnostycznego OBD2. Kilka przykładów:

1. Moje Hyundai Sonata EF V6s (1998-2002) to systemy OBD1, ale niektóre skanery OBD2 je odczytają, z odpowiednim oprogramowaniem. Na przykład mój skaner Bluetooth OBDLink LX odczyta EMS za pomocą bezpłatnej aplikacji "CarScanner" dostępnej w sklepie Google Play, ale nie z oprogramowaniem dostarczonym z samym urządzeniem. Niemniej jednak nie skanuje również innych systemów, takich jak skrzynia biegów itp. To główny powód, dla którego kupiłem moje narzędzie diagnostyczne Foxwell NT530 - ponieważ komunikuje się z każdym Hyundaiem, jaki kiedykolwiek wyprodukowano, nie tylko z modelami OBD2/2006+, i robi to wielokierunkowo ze wszystkimi systemami (tj. silniki/EMS, skrzynia biegów, SRS itp.).

2. Wszystkie systemy w Hondzie CRV 2002 mojego siostrzeńca można odczytać/wyczyścić itp. za pomocą mojego skanera Bluetooth OBD2 (OBDLink LX). To samo dotyczy Forda (Australia) Fairlane V8 (1994) mojego przyjaciela (zobaczcie!).

3. Moje 1&2 Gen Toyota Prius mojego przyjaciela są najpewniej odczytywane za pomocą skanera OBDLink MX+ z dodatkowym modułem Toyota.

4. '98 Mitsubishi Verada (Diamante w języku O/seas) mojej mamy nie jest nawet widoczny dla żadnego skanera/czytnika OBD2, który próbowałem, ale wydawał się w pełni współpracować z moim Foxwell NT530, który kupiłem kilka lat temu, po tym jak kilka dni temu zapłaciłem dodatkowe ~100 AUD, aby dodać do niego oprogramowanie Mitsubishi OE (OBD1/"MUT").

5. '98 Hyundai Excel (Accent) mojej córki - niewidoczny dla narzędzi OBD2, ale w pełni interaktywny z moim Foxwell NT530 z oprogramowaniem OE (OBD1).

6. Niezależny 2002 Ford Fiesta 100% OBD2.

Wszystko, co jest sprzedawane jako nowe od 2006 roku w Australii, to 100% OBD2 (tj. to samo co w USA i Europie).
 
Dzięki Kimp za wszystkie szczegóły dotyczące aktualizacji i uzyskiwania oprogramowania Mitsubishi, tak łatwo jest aktualizować Fordy za pomocą oprogramowania Forscan, zaskoczony, że nikt nie wymyślił, jak zrobić to samo dla Mitsubishi OBD1 i OBD2. Facet, który zaprojektował oprogramowanie Forscan, zarobił fortunę na pobieraniu aplikacji, ogromna liczba. To powinno być wystarczającą zachętą dla jakiegoś guru od oprogramowania, aby zrobić to samo dla Mitsubishi, czekam na to od dłuższego czasu.

w każdym razie jeszcze raz dziękuję za trud włożony w zamieszczenie tych szczegółów, bardzo dobrze wiedzieć, jak przebiega proces
 
Pomijając fakt, że nie możemy otworzyć strony, do której załączyłeś ich odpowiedź, czy był to Foxwell czy Endeavour Tools (australijski dystrybutor Foxwella), z którym się skontaktowałeś?
Otrzymałem rekomendacje od Foxwella wskazujące, że następujące skanery będą działać w pojazdach Mitsubishi Motors Australia Limited z 2005 roku i starszych: NT510 Elite, NT624 Elite, NT710 i NT726. NT530 jest nadal dostępne, ale 2 pierwsze modele, które wymieniłem, to ulepszone wersje. Foxwell ma w tej chwili wyprzedaż i te skanery są przecenione. Musisz więc kupić skaner dla jednego pojazdu plus dodatek oprogramowania dla pojazdów Mitsubishi i przewód adaptera Mitsubishi.
Ceny są w USD i jak zwykle kurs wymiany nie pomaga. Poza tym możesz dostać skaner (159 USD) plus oprogramowanie Mitsubishi (80 USD), przewód (29 USD), a dostawa wydaje się kosztować 20 USD.
Myślę, że to wykonalne, jeśli chcesz zatrzymać swoje pojazdy na kilka lat.
 
Informacje te zostały dostarczone przez Foxwell, a NIE przez Endeavour Tools, a ceny pochodzą ze strony Foxwell.
 
Otrzymałem rekomendacje od Foxwell, wskazujące, że następujące skanery będą działać w pojazdach Mitsubishi Motors Australia Limited z 2005 roku i starszych: NT510 Elite, NT624 Elite, NT710 i NT726. NT530 jest nadal dostępny, ale pierwsze 2 modele, które wymieniłem, to ulepszone wersje. Foxwell ma w tej chwili wyprzedaż i te skanery są przecenione. Musisz więc kupić skaner dla jednego pojazdu plus dodatek oprogramowania dla pojazdów Mitsubishi i przewód adaptera Mitsubishi.
Ceny są w USD i jak zwykle kurs wymiany nie pomaga. Poza tym możesz dostać skaner (159 USD) plus oprogramowanie Mitsubishi (80 USD), przewód (29 USD), a dostawa wydaje się kosztować 20 USD.
Myślę, że to wykonalne, jeśli chcesz zatrzymać swoje pojazdy na kilka lat.
Świetnie. Dzięki za aktualizację.

Verada mojej mamy z '98 roku nie potrzebowała adaptera, ponieważ miała już port OBD2, choć komunikowała się w języku OBD1/MUT. Zwykle uwzględniali jedno oprogramowanie producenta w cenie i nadal to robią za 159 USD (Foxwell NT510 Elite All System ABS SRS OBD2 Diagnostic Scanner ). Przy okazji, Foxwell mówi na swojej stronie internetowej, że NT530 jest ulepszeniem NT510 Elite (Foxwell NT510 Elite VS Foxwell NT530) zamiast na odwrót, więc nie jestem pewien, kto ma rację w tej kwestii, ale recenzje wydają się to potwierdzać (np. Bing Videos). NT530 był podobno nadal uważany za nowy na rynku, kiedy kupiłem go kilka lat temu od Repco za 375 AUD, i z tego, co pamiętam, NT510 Elite był już wtedy na rynku od jakiegoś czasu. Nie wydawało się, aby istniała duża różnica w możliwościach między nimi w tamtym czasie, ale NT530 wydawał się być uważany za później opracowany z tych dwóch (dlatego wybrałem ten zamiast NT510 Elite). Kiedy w zeszłym tygodniu dodałem oprogramowanie Mitsubishi do oprogramowania Hyundai/Kia, które już miałem na moim NT530, kosztowało mnie to 60 USD za pośrednictwem FoxAssist. Gdybym miał to zrobić jeszcze raz, nie zawracałbym sobie głowy przechodzeniem przez Repco/Endeavour Tools i po prostu zaoszczędziłbym 100-150 AUD, kupując to online. Gwarancja nie jest tak długa, aby wygoda lokalnego zwrotu była tego warta, a Endeavour Tools nie wydaje się oferować żadnej znaczącej poprawy z perspektywy obsługi klienta, którą zauważyłem (z pewnością otrzymujesz dokładnie to samo oprogramowanie do diagnozowania naszych australijskich samochodów OBD1, niezależnie od tego, od kogo je kupujesz).

Jedynym rozczarowaniem, jakie mam do tej pory z moim NT530, jest to, że funkcja identyfikacji VIN nie działa (podejrzewam, że działa tylko w pojazdach amerykańskich, jak to często bywa, gdy próbuję sprawdzić kompatybilność części za pomocą moich VIN na stronach internetowych innych niż australijskie). Podobnie, wydaje się, że nie mogę zapisywać moich pojazdów w pamięci, więc muszę je ręcznie wprowadzać za każdym razem, gdy skanuję. Poza tym, jak dotąd, wydaje się działać bardzo dobrze w moich starych Hyundaiach OBD1 (Sonaty i Excele z lat 90.) i Mitsubishi ('98 Verada). Te dwa problemy (tj. identyfikacja VIN i zapisywanie pojazdów) wydają się być powszechnym problemem dla ludzi w Australii i Wielkiej Brytanii, z tego, co do tej pory widziałem...

EDIT: Oto link do wątku, kiedy badałem, jaki skaner kupić, aby zdiagnozować moje australijskie pojazdy OBD1:

(1) Best diagnostic code reader tool recommendations please? | Page 2 | Hyundai Forums
 
Jeśli ktoś wykona nowy odczyt za pomocą Foxwell na Magna/Verada, czy mógłby zamieścić zdjęcie na forum?

Dzięki.
 
Jeśli ktoś wykona nowy odczyt za pomocą Foxwell na Magna/Verada, czy mógłby zamieścić obraz na forum?

Dzięki.
Dobry pomysł. Zacznę od tych z mojego wcześniejszego wątku z zeszłego tygodnia, tylko dla kolekcji. Krótko mówiąc, wszystkie wydają się mieć coś wspólnego z systemem immobilizera, który, jak na ironię, wydaje się działać bez zarzutu w Veradzie mojej mamy...

(1) Nieznane kody OBD1 '98 KF Verada | Mitsubishi Forums

Wstępne skanowanie ujawnia łącznie cztery kody błędów z dwóch systemów (tj. 1x MFI - Błędy układu wtrysku paliwa; i 3x Błędy systemu immobilizera)

Image


Zagłębiając się w błąd systemu MFI - coś w rodzaju komunikacji z komputerem immobilizera??...
Image


Zagłębiając się w 3 błędy/kody immobilizera - wciąż próbuję ustalić, co one konkretnie oznaczają w prawdziwym świecie...
Image


A następnie te dwa kody, o których nie mam pojęcia, co oznaczają...
Image

Image
 
Tylko informacja dla członków, właśnie kupiłem FOXWELL NT710 od OBD STORE na eBay.au i kiedy zapytałem o kompatybilność z produkowanymi przez MMAL Magna, powiedziano mi, że może nie działać.
Zastanawiasz się nad wiarygodnością informacji od firm, czy też chodzi im tylko o pieniądze!!
 
To jest rozczarowująca saga. Skończyłem anulowaniem zakupu Foxwell NT710 z ebay Australia po rozmowie z przedstawicielem Endeavour Tools w Melbourne. Polecił ich ET2530, ponieważ odczytuje OBD1 i OBD2, ale nadal trzeba kupić 2 przewody adaptera, aby narzędzie diagnostyczne mogło komunikować się z systemem pojazdu.
Problem, z jakim się spotkałem, próbując znaleźć narzędzie diagnostyczne do pracy nad Magnami, polega na tym, że ludzie za granicą wydają się nie zdawać sobie sprawy z protokołu MUT firmy Mitsubishi, który mieliśmy w Australii.
Być może niektóre problemy z diagnozą, których doświadcza KIMP ze swoim ET2530, mogą wynikać z braku kabli adaptera (?), tylko myśl
 
Być może niektóre problemy diagnostyczne, których KIMP doświadcza z ET2530, mogą wynikać z braku kabli adaptera (?), tylko tak myślę
'98 Verada, do którego się podłączam, używa normalnego 16-pinowego portu OBD2, więc wszelkie adaptery byłyby i tak bezcelowe... Moja rekomendacja z osobistego doświadczenia jest taka, aby zdobyć NT530 (lub "ET2530", jeśli chcesz zapłacić prowizję australijskiemu dystrybutorowi - Endeavour Toos, ponieważ faktycznym produktem, który otrzymasz w pudełku, jest i tak NT530). Oprogramowanie, które pobrałem z FoxAssist, oczywiście komunikuje się z systemem OBD1 i ECU mojego Verada, więc ci, którzy nie mają 16-pinowego portu OBD2, musieliby również kupić niezbędny adapter do swojego konkretnego samochodu (nie ma na to żadnego obejścia, jak widzę?). Mogą istnieć inne opcje, po prostu nie mam z nimi osobistego doświadczenia, więc oczywiście nie mogę ich polecić.

Dla mnie największym wyzwaniem jest nauczenie się, co tak naprawdę oznaczają kody. Myślę, że intencją Leadfoot6 jest to, abyśmy wspólnie stopniowo tworzyli tabelę referencyjną, co kody oznaczają w prawdziwym życiu, części/połączenia/objawy itp. - do tego stopnia, że ostatecznie będzie to dla nas tak proste, jak googlowanie kodu OBD2/wideo itp. Lub, krótko mówiąc, "jeśli tego nie ma, zróbmy to sami" ;)(y):unsure:
 
21 - 40 of 59 Posts